FAQ

FAQ

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

 

Pyykinpesukoneet

1. Voinko asentaa pesukoneen kuumavesiliitäntään?
Emme suosittele asennusta kuumavesiliitäntään. Koneiden tuloventtiilit pystyvät käytännössä käsittelemään jopa 65 asteista vettä, mutta pesuohjelmat eivät käytä kuumaa vettä jatkuvasti. Jatkuva kuuman veden käyttö voi heikentää pesutulosta. Lisäksi edestä ja päältä täytettävät pesukoneet on suunniteltu asennettavaksi kylmävesiliitäntään.

2. Miksi en löydä pesukonettani verkkosivulta?
Sivustolla näkyy vain nykyiset mallimme. Jos et löydä etsimääsi tuotetta, kyseessä voi olla joko vanhempi malli tai jokin erikoismalli – saat lisätietoja ottamalla yhteyttä myyjään.

3. Pesukoneessani on virhekoodi. Mitä se tarkoittaa?
Virhekoodien merkitykset vaihtelevat ongelmasta riippuen. Etsi asiaankuuluva vikakoodi Vianetsintätoiminnon avulla niin näet, miten voit ratkaista kyseisen ongelman.

4. Mitä pesukoneen merkinnät tarkoittavat?
Jos et ole varma, mitä laitteen merkinnät tarkoittavat, katso lisätietoja laitteen mukana toimitetusta käyttöohjeesta. Jos sinulla ei ole käyttöohjetta, voit ladata sen digitaalisen version täältä.

5. Miksi pesukoneeni haisee?
Tämä voi johtua useista tekijöistä. Haiseeko pesukone pahalle vai palaneelle? Lue lisää mahdollisista syistä ja siitä, miten voit lievittää mahdollista ongelmaa Vianetsintätoiminnon avulla.

6. Pesukoneeni ei toimi. Keneen voin ottaa yhteyttä pesukoneen korjaamiseen liittyvissä asioissa?
Jos et ole pystynyt ratkaisemaan ongelmaa vianetsintätoiminnon avulla, ota yhteyttä lähimpään valtuutettuun huoltoliikkeeseemme. 

7. Mistä löydän pesukoneen käyttöohjeen?
Voit ladata uuden käyttöohjeen täältä käyttämällä malli- ja tuotenumeroa.

Lue lisää

Kuivausrummut

1. Miksi en löydä kuivausrumpua sivustolta? 
Sivustolla on vain tämänhetkisiä malleja. Jos et löydä etsimääsi tuotetta, kyseessä voi olla joko vanhempi malli tai jokin erikoismalli – saat lisätietoja ottamalla yhteyttä myyjään.

2. Kuivausrummussani on virhekoodi. Mitä se tarkoittaa?
Virhekoodien merkitykset vaihtelevat ongelmasta riippuen. Etsi asiaankuuluva vikakoodi Vianetsintätoiminnon avulla niin näet, miten voit ratkaista kyseisen ongelman.

3. Mitä kuivausrummun merkinnät tarkoittavat?
Jos et ole varma, mitä laitteen merkinnät tarkoittavat, katso lisätietoja laitteen mukana toimitetusta käyttöohjeesta. Jos sinulla ei ole käyttöohjetta, voit ladata sen digitaalisen version täältä.

4. Kuivausrumpuni ei toimi. Keneen voin ottaa yhteyttä kuivausrummun korjaamiseen liittyvissä asioissa?
Jos et ole pystynyt ratkaisemaan ongelmaa vianetsintätoiminnon avulla, ota yhteyttä lähimpään valtuutettuun huoltoliikkeeseemme. 

5. Mistä löydän kuivausrummun käyttöohjeen?
Voit ladata uuden käyttöohjeen täältä käyttämällä malli- ja tuotenumeroa.

Lue lisää

Uunit

1. Miten voin puhdistaa uunin?
Alumiini voidaan puhdistaa säännöllisesti saippualla ja vedellä. Voit puhdistaa ruostumatonta terästä erityispuhdistusaineella, joka on saatavilla verkkokaupastamme.

2. Miksi en löydä uunia sivustolta? 
Sivustolla on vain tämänhetkisiä malleja. Jos et löydä etsimääsi tuotetta, kyseessä voi olla joko vanhempi malli tai jokin erikoismalli – saat lisätietoja ottamalla yhteyttä myyjään.

3. Uunissani on virhekoodi. Mitä se tarkoittaa?
Virhekoodien merkitykset vaihtelevat ongelmasta riippuen. Etsi asiaankuuluva vikakoodi Vianetsintätoiminnon avulla niin näet, miten voit ratkaista kyseisen ongelman.

4. Mitä uunin merkinnät tarkoittavat?
Jos et ole varma, mitä laitteen merkinnät tarkoittavat, katso lisätietoja laitteen mukana toimitetusta käyttöohjeesta. Jos sinulla ei ole käyttöohjetta, voit ladata sen digitaalisen version täältä.

5. Uunini ei toimi. Keneen voin ottaa yhteyttä uunin korjaamiseen liittyvissä asioissa?
Jos et ole pystynyt ratkaisemaan ongelmaa vianetsintätoiminnon avulla, ota yhteyttä lähimpään valtuutettuun huoltoliikkeeseemme. 

6. Mistä löydän uunin käyttöohjeen?
Voit ladata uuden käyttöohjeen täältä käyttämällä malli- ja tuotenumeroa.

Lue lisää

Keittotasot

1. Miten voin kytkeä sähköisen, keraamisen tai induktiokeittotason sähköverkkoon? 
Vain valtuutettu sähköasentaja saa suorittaa keittotason kaksivaihekytkennän (2 x 230 V).

2. Missä on keittotason kaasuletkuliitäntä? 
Kaasuletkuliitäntä on lieden takana oikealla puolella.

3. Miten voin puhdistaa keittotason?
On suositeltavaa käyttää keraamisen keittotason puhdistusaineita, joita myydään verkkokaupassamme. Käytä ensin keittotason kaavinta ja sitten keraamisen keittotason puhdistusainetta.

4. Miksi en löydä keittotasoa sivustolta? 
Sivustolla on vain tämänhetkisiä malleja. Jos et löydä etsimääsi tuotetta, kyseessä voi olla joko vanhempi malli tai jokin erikoismalli – saat lisätietoja ottamalla yhteyttä myyjään.

5. Keittotasossani on virhekoodi. Mitä se tarkoittaa?
Virhekoodien merkitykset vaihtelevat ongelmasta riippuen. Etsi asiaankuuluva vikakoodi Vianetsintätoiminnon avulla niin näet, miten voit ratkaista kyseisen ongelman.

6. Mitä keittotason merkinnät tarkoittavat?
Jos et ole varma mitä laitteen merkinnät tarkoittavat, katso lisätietoja laitteen mukana toimitetusta käyttöohjeesta. Jos sinulla ei ole käyttöohjetta, voit ladata sen digitaalisen version täältä.

7. Keittotasoni ei toimi. Keneen voin ottaa yhteyttä keittotason korjaamiseen liittyvissä asioissa?
Jos et ole pystynyt ratkaisemaan ongelmaa vianetsintätoiminnon avulla, ota yhteyttä lähimpään valtuutettuun huoltoliikkeeseemme. 

8. Mistä löydän keittotason käyttöohjeen?
Voit ladata uuden käyttöohjeen täältä käyttämällä malli- ja tuotenumeroa.

Lue lisää

Jääkaapit ja pakastimet

1. Jääkaappini/pakastimeni haisee. Miten voin poistaa hajun?
Electrolux myy jääkaapillesi ja pakastimellesi suunniteltua hajunpoistoainetta. Vieraile verkkokaupassamme saadaksesi lisätietoja tästä hajunpoistajasta.

2. Miksi en löydä jääkaappiani/pakastintani verkkosivulta?
Sivustolla näkyy vain nykyiset mallimme. Jos et löydä etsimääsi tuotetta, kyseessä voi olla joko vanhempi malli tai jokin erikoismalli – saat lisätietoja ottamalla yhteyttä myyjään.

3. Jääkaapissani/pakastimessani on virhekoodi. Mitä se tarkoittaa?
Virhekoodien merkitykset vaihtelevat ongelmasta riippuen. Etsi asiaankuuluva vikakoodi Vianetsintätoiminnon avulla niin näet, miten voit ratkaista kyseisen ongelman.

4. Mitä jääkaapin/pakastimen merkinnät tarkoittavat?
Jos et ole varma, mitä laitteen merkinnät tarkoittavat, katso lisätietoja laitteen mukana toimitetusta käyttöohjeesta. Jos sinulla ei ole käyttöohjetta, voit ladata sen digitaalisen version täältä.

5. Jääkaappini/pakastimeni ei toimi. Keneen voin ottaa yhteyttä jääkaapin/pakastimen korjaamiseen liittyvissä asioissa?
Jos et ole pystynyt ratkaisemaan ongelmaa vianetsintätoiminnon avulla, ota yhteyttä lähimpään valtuutettuun huoltoliikkeeseemme. 

6. Mistä löydän jääkaapin/pakastimen käyttöohjeen?
Voit ladata uuden käyttöohjeen täältä käyttämällä malli- ja tuotenumeroa.

Lue lisää

Liesituulettimet

1. Miten voin puhdistaa liesituulettimen suodattimet?
Suodattimet voidaan pestä astianpesukoneessa tai käsin. Huuhtele suodattimet hyvin ja kuivaa ne ennen kuin asennat ne takaisin liesituulettimeen. Huomaa, että suodattimet voivat muuttua valkoisiksi, jos peset ne astianpesukoneessa.

2. Miksi en löydä liesituuletintani verkkosivulta?
Sivustolla näkyy vain nykyiset mallimme. Jos et löydä etsimääsi tuotetta, kyseessä voi olla joko vanhempi malli tai jokin erikoismalli – saat lisätietoja ottamalla yhteyttä myyjään.

3. Liesituulettimeni ei toimi. Keneen voin ottaa yhteyttä liesituulettimen korjaamiseen liittyvissä asioissa?
Pyydämme sinua ystävällisesti ottamaan yhteyttä lähimpään valtuutettuun huoltoliikkeeseemme. 

4. Mistä löydän liesituulettimen käyttöohjeen?
Voit ladata uuden käyttöohjeen täältä käyttämällä malli- ja tuotenumeroa.

Lue lisää

Pölynimurit

1. Miksi en löydä pölynimuriani verkkosivulta?
Sivustolla näkyy vain nykyiset mallimme. Jos et löydä malliasi, kyseessä voi olla vanhempi malli tai erikoismalli – saat lisätietoja ottamalla yhteyttä myyjään.

2. Pölynimurini ei toimi. Keneen voin ottaa yhteyttä pölynimurin korjaamiseen liittyvissä asioissa?
Voit etsiä hyväksymämme valtuutettu, paikallinen huoltoliike, joka auttaa sinua myös varaosissa.

3. Mistä löydän pölynimurin käyttöohjeen?
Voit ladata uuden käyttöohjeen täältä käyttämällä malli- ja tuotenumeroa.

Robotti-imuri 

4. Robotti lopetti imuroinnin ja siirtyi takaisin laturiin, mitä tapahtui?

Robotin lataaminen on todennäköisesti tarpeen. Tässä tapauksessa Koti-painike syttyy ja robotti palaa latausalustaan. Koti-painike palaa. Akun merkkivalo ja Käynnistä/Keskeytä-painikkeen merkkivalo vilkkuvat ilmoittaen, että robotti on latautumassa ja aikoo jatkaa imurointia latautumisen jälkeen.  Robotti latautuu enintään 80 % täydestä varauksesta puhdistuksen jatkamiseksi nopeammin. Latausaika on noin  2 tuntia. Toiminta-aika pikalatauksen jälkeen on noin 80 % maksimista.

5. Robotti tunnistaa esteitä virheellisesti välttäen ne (jättäen imuroimatta joitakin lattian tai mattojen osia).
Lattiaan osuu luultavasti voimakkaita valon heijastuksia. Ongelman voivat aiheuttaa myös pitkäkarvaiset matot. Jos robotti toimii näin säännöllisesti, ota yhteys Electroluxin kuluttajaneuvontaan. Yhteystiedot ovat saatavilla verkkosivustolla (Asiakastuki - osiossa).

6. Kuinka usein suodatin tulee puhdistaa?
Parhaan suorituskyvyn varmistamiseksi suosittelemme puhdistamaan suodattimen joka 5. käyttökerta ja vaihtamaan sen kuuden kuukauden välein. Suodattimia on saatavilla verkkokaupastamme (sekä mobiililaitteen sovelluksesta)

7. Mikä on akun virallinen käyttöaika?
Uudella akulla robotti toimii noin 40 minuuttia  normaalissa tilassa lattiatyypistä riippuen (matolla imurointi kuluttaa enemmän virtaa kuin kovien lattioiden imurointi). ECO-tilassa imuri toimii jopa 60 minuuttia. Jos huoneessa on paljon huonekaluja tai muita esineitä, akku voi kulua nopeammin kuin avarassa huoneessa.

8. Voidaanko robottia käyttää paksulla matolla? Kuinka korkea matto voi olla?
Robotti pystyy ylittämään 2,2 cm korkean reunan. Huomaa: Jos kyseessä on keskikorkea matto (< 1,5 - 2,2 cm), robotti imuroi ensin sen ympäriltä ja tulee sen jälkeen takaisin imuroimaan maton. Jos kyseessä on pitkäkarvainen matto, robotti ei imuroi sitä. Kun robotti saavuttaa reunan, se jatkaa imurointia muualla huoneessa.

9. Onko huomiota erityisesti kiinnitettävä johonkin, kun huonetta imuroidaan ensimmäistä kertaa?
Poista pienet ja hauraat esineet (esim. vaatteet, verhojen narut, paperit ja virtajohdot) lattialta ennen imurointia. Jos laite kulkee virtajohdon yli ja vetää sitä, pöydällä tai hyllyllä oleva esine voi pudota. Suuret ja korkeat esineet, kuten tuolit, voidaan jättää tilaan, sillä robotti imuroi niiden ympäriltä. Peileillä peitetyt seinät tai lattiasta kattoon ulottuvat ikkunat (ellei niissä ole normaalia muutaman senttimetrin kehystä) voivat häiritä 3D Vision -järjestelmää.

10. Voidaanko robottia hallita useamalla kuin yhdellä älypuhelimella?
Kyllä. Samaa robottia voidaan käyttää useammalla älypuhelimella (rajoituksetta) edellyttäen, että tili on sama.

11. Näyttö on tyhjä.
Akku on tyhjä. Lataa robotti.

12. Ohjelmistopäivitys USB:lla.
Robotti-imuri vastaanottaa päivityksiä automaattisesti älypuhelinsovelluksen kautta. Ohjelmistopäivitys on myös mahdollista asentaa USB:n avulla. Lue lisää

Lue lisää

Yhdistettävät laitteet

1. Mitä tarvitsen hyötyäkseni yhdistettävistä laitteistani?
– Sovellus App Storesta tai Google Playstä älypuhelimelle tai tabletille.
– Apple: älypuhelin tai tabletti. Minimivaatimus iOS 8.0 tai myöhempi versio. Android: älypuhelin tai tabletti. Minimivaatimus Android 4.0.3 tai myöhempi versio.
– Wi-Fi-reititin 2.4 GHz b/g/n ja WPA tai WPA2 -internetyhteys.
– Electrolux-laite, joka on yhdistettävissä sovellukseen.

2. Mitä tarvitsen Wi-Fi-yhteyteen liittyen?
– Yleinen 2GHz Wi-Fi (ei 5GHz), jonka signaali yltää hyvin laitteesi sijaintiin.
– Wi-Fi-salasana.
– Sovellus asennettuna iOS tai Android -älylaitteeseen.
– Jos käytät kotonasi useampaa kuin yhtä Wi-Fi-yhteyttä, huomioithan että älypuhelimesi/tablettisi tulee olla yhdistetty samaan Wi-Fiin kuin Electrolux-laitteesi.

3. Mitä teen jos puhelin on yhdistetty eri Wi-Fiin ja/tai saan virheilmoituksen sovellukseeni siitä, että puhelin on yhdistetty vääräänn Wi-Fiin?
Katkaise puhelimesi yhteys väärään Wi-Fiin ja yhdistä se uudelleen samaan Wi-Fiin, johon Electrolux-laitteesi on yhdistetty. (iOS: Asetukset > Wi-Fi > valitse Wi-Fi-yhteytesi > Unohda verkko. Yhdistä seuraavaksi uudelleen haluamaasi Wi-Fiin.)

4. Mitä jos laitteeni on sijoitettu sellaiseen kohtaan kodissani, johon Wi-Fi-signaali ei yllä?
Jos laite on sijoitettu paikkaan, jossa Wi-Fin signaali on heikko, voit tarvita Wi-Fi-laajentimen.

5. Voivatko useat eri perheenjäsenet tai useammat puhelimet/tabletit olla yhdistettynä sovellukseen samanaikaisesti?
Kyllä, sinun tarvitsee vain ladata sovellus, kirjautua sisään samoilla tunnuksilla, ja varmistaa, että älypuhelin tai tabletti on yhdistetty Electrolux-laitteen kanssa samaan Wi-Fiin.

Lue lisää