ELECTROLUX TAKUU

Takuun voimassaolo

Korjaamme valmistamissamme laitteissa olevat puutteet kuluitta, jos ne ovat todistetusti seurausta
tehdasperäisestä materiaali- ja/tai valmistusvirheestä, niistä ilmoitetaan meille kohtuullisen ajan
kuluessa niiden havaitsemisen jälkeen ja vika on ilmennyt 24 kk kuluessa toimituksesta
ensimmäiselle käyttäjälle tai uudiskohteissa 24 kk sisällä ensimmäisen asukkaan muuttopäivästä.

Tuotteille, jotka on ostettu kaupalliseen tai yhteisökäyttöön tai yrityksen ostamiin tuotteisiin,
tarjoamme 3 kuukauden takuun siitä päivästä, kun ostaja on saanut laitteen haltuunsa (ostopäivä tai
toimituspäivä tarvittaessa).

Myönnämme akuille 12kk ja imureiden tarvikkeille 24 kk takuun, vaikka ne ovatkin alla mainittujen
takuun rajoitusten (Kohta ”Takuun piiriin kuulumattomat asiat”) mukaisesti luokiteltavissa kuluviksi
osiksi.

Myöntämämme takuu ei rajoita mitenkään laissa määriteltyjä kuluttajan oikeuksia vikatilanteessa.

Takuuajan alkaminen määritellään alkuperäisen ostotodistuksen tai uudiskohteiden tapauksessa
ensimmäisen asukkaan muuttopäivän osoittavan tiedon perusteella. Mikäli edellä mainitut tiedot
puuttuvat, takuuajan alkaminen määritellään laitteen valmistusajankohdan mukaan laitteessa olevan
sarjanumeron perusteella.


Huoltotöiden suorittaja

Electrolux tarjoaa huollon omien tai valtuutettujen huoltoliikkeiden verkoston kautta.


Takuukorjauksen kattavuus

Takuu kattaa laitteessa esiintyvät viat, jotka ovat aiheutuneet tehdasperäisestä valmistus- tai
materiaalivirheestä ja poikkeukset on määritelty kohdassa ”takuun piiriin kuulumattomat asiat”.
Takuuaikana vian korjaamisesta aiheutuvat kustannukset, esim. korjaukset, varaosat, työt ja
matkakulut, kuuluvat takuun piiriin, sillä ehdolla, että laite on korjattavissa ilman erityiskuluja ja että
vika liittyy takuunalaiseen valmistus- tai materiaalivirheeseen.


Takuukorjaus

Electroluxin oma tai valtuuttama huoltoliike tarkastaa tuotteen ja määrittää omaan harkintaansa
perustuen, onko tuote tämän takuun alainen. Jos se katsotaan takuunalaiseksi, Electroluxin oma tai
valtuuttama huoltoliike omaan harkintaansa perustuen joko korjaa viallisen tuotteen tai vaihtaa sen
samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen.

Kodinkoneet, joiden kuljettaminen ei ole kohtuuttoman hankalaa (esim. henkilöautolla) ja joihin
vaaditaan takuukorjausta näiden takuuehtojen perusteella, tulee toimittaa lähimpään Electroluxin
omaan huoltoliikkeeseen tai valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Korjauksen jälkeen on tällainen tuote
noudettava asiakkaan itsensä toimesta.

Isot kodinkoneet, jotka on asennettu kalusteisiin tai kiinteään sähkö- tai vesiliitäntään, korjataan
ensisijaisesti asennuspaikalla, jolloin loppuasiakkaan on mahdollistettava huolto- tai
korjaushenkilöstön pääsy laitteen luo olemalla itse paikalla tai varmistamalla muulla tavoin, että
korjaustyöt voidaan suorittaa laitteen asennuspaikassa.

Takuukorjauksessa vialliset osat korjataan tai korvataan virheettömillä komponenteilla ilman
kustannuksia.

Takuun piiriin kuuluvat ainoastaan ne työt ja kustannukset, jotka välittömästi liittyvät laitteen
korjaamiseen tai vaihtamiseen tavanomaisissa olosuhteissa. Jos laite on asennettu tai kiinnitetty
siten, että korjausta tai vaihtoa ei voida suorittaa ilman merkittäviä lisätöitä, kuten valaisimien,
listojen tai tilausratkaisujen purkamista, pidätämme oikeuden veloittaa loppuasiakasta lisätyöstä
jollei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

Jos laite sijaitsee paikassa, johon ei pääse yleisellä kulkuneuvolla, tuotteen korjaamiseksi valtuutetun
huollon katsomat tarpeelliset kuljetukset tai huollon matkat suoritetaan veloituksetta huoltoautoa
tai tavanomaista aikataulun mukaan liikennöivää kulkuneuvoa (yleiseksi kulkuneuvoksi ei kuitenkaan
katsota vesi-, ilma-, eikä lumikulkuneuvoa) käyttäen. Mikäli tämä ei ole mahdollista, veloitetaan
asiakkaalta lisäkustannukset.

Korjauksen yhteydessä on esitettävä toimitus- tai vähintään ostopäivämäärän sisältävä
takuutodistus, ostokuitti tai muu myyntitosite.

Mikäli laite toimitetaan takuukorjaukseen selvästi turhaan, pidätämme oikeuden periä korvauksen
reklamaation aiheuttamista tarkastuskustannuksista. Electrolux tai sen nimeämä kolmas osapuoli
ilmoittaa tarkastusmaksun/korvauksen määrän etukäteen.

Tarkastusmaksun suuruus on yleensä 80–200 € paikkakunnasta riippuen. Lisätietoja tarkastusmaksun
suuruudesta saa tarvittaessa takuukorjauksen hoitavalta taholta.


Takuun piiriin kuulumattomat asiat

Kelpoisuusalue

Electroluxin myöntämä takuu kattaa laitteet, jotka on hankittu EU-maasta ja joiden käyttöpaikka on
Suomessa.


Miten toimia virhetilanteessa

Mikäli havaitset laitteessasi vikaa, pyydämme sinua ensin tutustumaan huolellisesti laitteen asennus-
ja/tai käyttöohjeisiin vikatilanteen ratkaisemiseksi. Laitteiden käyttöohjeita voit tarvittaessa etsiä
täältä. Voit myös etsiä ratkaisua ongelmaasi ohjeartikkeleistamme täältä.

Mikäli ohjeista tai ohjeartikkeleista ei löydy apua, voit kääntyä Asiakaspalvelumme tai jälleenmyyjän
puoleen avun saamiseksi. Otathan ennen yhteydenottoa esille laitteen arvokilven tiedot. Ohjeet
arvokilven löytämiseksi löytyy täältä.

Pienlaitteet ja niissä ilmenevät viat

Isot kodinkoneet