Ongelma
Mikä takuu minulla on tuotteelleni?
Koskee
Kaikkiin kuluttajien ostamiin tuotteisiin sovelletaan Kuluttajasuojalaissa määriteltyjä ehtoja. Kuluttajasuojalain lisäksi noudatamme Kodintekniikka-alan markkinoinnin takuusuosituksia (MTS2002).
Tuotteen tyypistä riippuen, ottaen huomioon tuotteen luonteen ja odotetun käyttöiän, kuluttajan oikeus reklamaation tekemiseen Kuluttajasuojalain mukaisesta valmistus- ja materiaalivirheistä on yleensä 2 vuotta siitä päivästä lähtien kun kuluttaja on saanut laitteen haltuunsa (ostopäivä tai toimituspäivä tarvittaessa). Ilmoitus reklamaatiosta tulisi tehdä kohtuullisen ajan kuluessa* siitä kun vika on havaittu. Lakisääteisen takuun lisäksi voidaan soveltaa erillisiä kaupallisia takuita, jotka mainitaan ostokuitissa tai erityisessä takuuvahvistuksessa kyseiselle tuotteelle.
Akkukäyttöisten laitteiden akkujen osalta oikeus reklamaation tekemiseen valmistus-ja materiaalivirheeseen vedoten on yhden vuoden ajan näiden tuotteiden luonteen ja odotetun käyttöiän vuoksi.
Tuotteille, jotka on ostettu kaupalliseen tai yhteisökäyttöön tai yrityksen ostamiin tuotteisiin, tarjoamme 3 kuukauden takuun siitä päivästä, kun ostaja on saanut laitteen haltuunsa (ostopäivä tai toimituspäivä tarvittaessa).
Jotta voit käyttää mitä tahansa yllämainituista takuista, säilytä ostokuitti tai toimitusasiakirjat takuutodistuksina.
Jos reklamaatio tuotteen virheellisyydestä tehdään viitaten tiettyyn takuuseen tai Kuluttajasuojan mukaiseen lakisääteiseen vastuuseen ja selviää, että laitteessa ei ole takuuseen tai Kuluttajasuojalakiin määriteltyä materiaali- tai valmistusvirhettä, pidätämme oikeuden periä korvauksen reklamaation aiheuttamista tarkastuskustannuksista.
Electrolux tai sen nimeämä kolmas osapuoli ilmoittaa tarkastusmaksun/korvauksen määrän etukäteen.
*2 kk sisällä vian havaitsemisesta tehdyt ilmoitukset katsotaan yleisesti tehdyksi kohtuullisen ajan sisällä