Yleiset ehdot kiinteähintaiselle korjauspalvelulle

 1. YLEISTÄ

    1. Näitä yleisiä ehtoja (“Yleiset ehdot”) sovelletaan kiinteähintaisiin Oy Electrolux Ab:n (”Electrolux” tai ”me”) toimittamiin korjauspalveluihin (”Kiinteähintainen Korjaus”).
      Oy Electrolux Ab on perustettu Suomessa, y-tunnus 1963836–2 ja sen rekisteröity toimipaikka on Lautatarhankatu 8 B, 00580 Helsinki.
    2. Hyväksyt ja sitoudut noudattamaan näitä Yleisiä ehtoja sekä maksamaan maksun Kiinteähintaisesta Korjauksesta.
    3. Electrolux varaa oikeuden muuttaa näitä Yleisiä ehtoja milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta. Muutoksella ei kuitenkaan ole vaikutusta sellaisiin Kiinteähintaista Korjausta koskeviin tilauksiin, jotka on tehty ennen muutettujen Yleisten ehtojen päivittämistä Verkkosivustolle.
    4. Katso www.electrolux.fi ("Verkkosivusto") käyttöä koskevat käyttöehdot ja tietosuojasäännökset (mukaan lukien Electroluxin tietosuojakäytäntö) osoitteesta www.electrolux.fi

2. SAATAVUUS

    1. Kiinteähintainen Korjaus toimitetaan huoltoteknikoiden saatavuuden mukaan ja palvelua tarjotaan seuraavilla postinumeroalueilla Suomessa: Tampereen (postitoimipaikkana "Tampere"), Turun (postitoimipaikkana "Turku"), Helsingin (postitoimipaikkana "Helsinki"), Espoon (postitoimipaikkana "Espoo"), Vantaan (postitoimipaikkana "Vantaa"), Järvenpään (postitoimipaikkana "Järvenpää"), Keravan (postitoimipaikkana "Kerava"), Hyvinkään (postitoimipaikkana "Hyvinkää"), Kauniaisten (postitoimipaikkana "Kauniainen"), Lahden (postitoimipaikkana "Lahti"), ja Oulun (postitoimipaikkana "Oulu").
    2. Electrolux voi nimetä ja valtuuttaa kolmannen osapuolen suorittamaan Kiinteähintaisen Korjauksen. Hyväksyt, että Electrolux voi tietosuojakäytäntönsä mukaisesti jakaa Kiinteähintaisen Korjauksen toimittamiseen tarvittavat tiedot, jotka olet antanut Electroluxin Kiinteähintaisen Korjauksen suorittamista varten nimeämälle kolmannelle osapuolelle.

3. HINNAT JA MAKSU

    1. Kiinteähintaisen Korjauksen hinnat ovat Verkkosivustolla kulloinkin ilmoitetun mukaiset.
    2. Kiinteähintaisen Korjauksen hinnat sisältävät ALV:n (siltä osin kuin ALV soveltuu) sen mukaisesti, miten verokanta kulloinkin Suomessa määräytyy.
    3. Saat maksulinkin Kiinteähintaisen Korjauksen tilaamisen jälkeen. Jos maksua ei ole suoritettu 8 päivän kuluessa linkin vastaanottamisesta, tilaamasi tapaaminen peruuntuu automaattisesti.
    4. Huomaathan, että jos Electrolux toteaa, että laitteessasi on kuluttajansuojalain mukainen virhe, Electrolux vastaa kaikista viallisen tuotteen korjaamisesta tai vaihtamisesta aiheutuvista kustannuksista Electroluxin yleisten myyntiehtojen mukaisesti.

4. PERUUTUS?

    1. Mikäli otat meihin yhteyttä 24 tuntia ennen sovittua tapaamista, saat täyden hyvityksen. 
    2. Mikäli otat meihin yhteyttä tämän jälkeen, hyvitämme maksamasi summan 50€ peruutusmaksulla.
    3. Mikäli et ole sovitussa tilassa, kun huoltoteknikko saapuu, olet oikeutettu ainoastaan 100 euron palautukseen.

5. KIINTEÄHINTAISEN KORJAUKSEN SISÄLTÖ

    1. Kiinteähintaisen Korjauksen hinta sisältää seuraavat: 
      1. yksittäisen kodinkoneen yksittäisen vian korjauksen 
      2. tarvittavan työn (sisältäen matka-ajan) ja osien kustannukset 
    2. Seuraavat eivät sisälly Kiinteähintaisen Korjauksen hintaan:
      1. sellaisten vikojen korjaaminen, jotka johtuvat huolimattomuudesta, väärinkäytöstä (tahallisesta tai muusta) tai muusta kolmannen osapuolen syystä (mukaan lukien tuhohyönteisten esiintyminen)
      2. sellaisten ylimääräisten vikojen korjaus, jotka eivät sisälly tilaukseen varaushetkellä
      3. katoamisen tai varkauden vuoksi kadonneiden osien tai tuotteiden korvaaminen
      4. kulutustarvikkeet (mukaan lukien sisäänrakennetut paristot, polttimot ja suodattimet)
      5. kosmeettiset vauriot kylmälaitteiden ovissa tai kosmeettiset vauriot tai halkeamat keittolevyissä, jos se ei vaikuta tuotteen toimintaan tai turvallisuuteen
      6. tulvan, tuulen tai muiden ankarien sääolosuhteiden aiheuttama vahinko tai rikkoutuminen
      7. tulipalon aiheuttaman vaurion tai rikkoutumisen korjaaminen, paitsi jos syynä on tuotteen sähkövika
      8. liiketoimintatarkoituksiin käytettyjen tuotteiden korjaaminen tai vaihtaminen
      9. kyseisen kodinkoneen lähialueelle tai muille henkilökohtaisille esineille, kuten vaatteille, elintarvikkeille, astioille tai ruokailuvälineille aiheutuneiden vahinkojen korjaaminen tai vaihtaminen.

6. HYVITYS

    1. Jos kodinkoneesi katsotaan korjauskelpoiseksi, mutta emme pysty korjaamaan kodinkonettasi 14 päivän kuluessa ensimmäisestä vierailustamme ja päätät olla jatkamatta korjausta, hyvitämme Kiinteähintaisen korjauksen summasta 100€, jolloin maksat vain tarkastuskäynnin kustannukset.
    2. Varaamme oikeuden pitää laitettasi korjauskelvottomana, jos laitteesi yleinen kunto on liian huono. Hyvitämme Kiinteähintaisen korjauksen summasta 100€, jolloin maksat vain tarkastuskäynnin kustannukset.
    3. Jos kodinkoneestasi ei tarkastuskäynnillä löydy korjattavaa vikaa, hyvitämme Kiinteähintaisen korjauksen summasta 100€, jolloin maksat vain tarkastuskäynnin kustannukset.
    4. Jos katsomme, että kodinkonettasi ei voida korjata, tarjoamme sinulle alennuksen uudesta laitteesta, kun se ostetaan suoraan verkkokaupastamme.

7. TAKUU KORJAUKSELLE? 

    1. Kiinteähintaisella Korjauksella on 3 kuukauden takuu korjaukselle ja 1 vuoden takuu korjauksessa käytetyille varaosille.
    2. Tämä takuu täydentää lakisääteisiä oikeuksiasi ja alla kohdissa 9 ja 10 määriteltyjä oikeuksiasi.
    3. Mitä tulee tehdä, jos kodinkoneesi hajoaa 3 kuukauden sisällä Kiinteähintaisesta Korjauksesta?
      1. Soita asiakaspalveluumme numeroon 09 – 856 36 003.
      2. Mikäli emme pysty ratkaisemaan ongelmaasi puhelimitse, lähetämme huoltoteknikon luoksesi.
    4. Mikäli alkuperäisessä korjauksessasi todetaan vika 3 kuukauden kuluessa emmekä edelleenkään pysty korjaamaan kodinkonettasi, saat täyden hyvityksen vähennettynä alkuperäisellä Tarkastusmaksulla.
    5. Yllä olevaa hyvitystä ei sovelleta, jos:
      1. alkuperäisessä korjauksessa todettu vika johtuu edellä kohdassa 5.2 luetelluista tekijöistä; tai
      2. et ole mahdollistanut meille pääsyä korjaamaan kodinkonetta.

8. KORJAUSEHDOT

    1. Korjaus suoritetaan ainoastaan, jos sovitussa tilassa tapaamisen aikana on paikalla henkilö, joka päästää huoltoteknikon sisälle. Huoltoteknikko ei odota sovitun ajan yli, vaan tässä tapauksessa sinun tulee varata uusi aika lisämaksusta.
    2. Jos huoltoteknikko ei kykene suorittamaan korjauspalvelua sovitussa tilassa sähkön ja/tai internet-yhteyden tai pyykin- tai astianpesukoneen olemassa olevan vedenjakelun puuttumisen tai muun häiriön tai esteen vuoksi, sinun on sovittava uusi aika lisämaksusta.
    3. Huomioithan, että huoltoteknikko käyttää työvaatteita, mukaan lukien kenkiä, joten pyydämme sinua suojaamaan lattiasi.

9. OIKEUS KORJAUKSEEN, VAIHTAMISEEN TAI SUORITUKSEN UUSIMISEEN 

    1. Vaikka pyrimmekin kohtuullisin keinoin varmistamaan, että korjaukset suoritetaan kohtuullisella ammattitaitolla, huolella ja näiden Yleisten ehtojen ja sinulle tarjoamamme palvelukuvauksen mukaisesti, joskus saattaa olla tilanteita, joissa sinulle toimitettu palvelu alittaa tämän vaatimustason.
    2. Mikäli olet kuluttaja, sinulla on laillinen oikeus pyytää, että joko korjaamme virheen tai suoritamme minkä tahansa Kiinteähintaisen Korjauksen uudestaan varmistaaksemme, että se on näiden Yleisten ehtojen ja palvelukuvauksen mukainen.
    3. Voit pyytää meitä korjaamaan virheemme tai toistamaan minkä tahansa Kiinteähintaisen Korjauksen suorittamisen soittamalla meille numeroon 09 – 856 36 003. 
    4. Jollei Kiinteähintaisen Korjauksen virheen korjaaminen tai uusi suoritus tule kysymykseen, tämä aiheuttaa meille kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa taikka jollei tällaista oikaisua suoriteta kohtuullisessa ajassa siitä, kun olet ilmoittanut virheestä, olet oikeutettu pyytämään virhettä vastaavaa hinnanalennusta.

10. VASTUUMME MIKÄLI OLET KULUTTAJA 

    1. Mikäli olet kuluttaja ja laiminlyömme näiden Yleisten ehtojen noudattamisen, olemme vastuussa kärsimästäsi välittömästä henkilö- ja omaisuusvahingosta, joka on odotettavissa oleva seuraus näiden Yleisten ehtojen rikkomisesta, mutta emme ole vastuussa mistään menetyksestä tai vahingosta, joka ei ole ennakoitavissa tai muusta kuluttajansuojalain tarkoittamasta välillisestä vahingosta. Menetys tai vahinko on ennakoitavissa, jos se on ilmeinen seuraus rikkomuksestamme tai jos ajattelimme sitä, kun Kiinteähintainen Korjaus tilattiin. Olemme vastuussa kuluttajansuojalaissa tarkoitetuista välillisistä vahingoista vain ja ainoastaan siltä osin, kuin virhe johtuu laiminlyönnistämme.
    2. Emme millään tavalla sulje pois tai rajoita vastuutamme seuraavissa tilanteissa:
      1. huolimattomuudestamme johtuva kuolema tai henkilövahinko;
      2. petos tai vilpillinen harhaanjohtaminen;
      3. sellaisten ehtojen rikkominen, joita lain mukaan ei voida sulkea pois tai rajoittaa, mukaan lukien, mutta ei niihin rajoittuen, Palautuskäytännössämme kuvatut oikeutesi kuluttajana; ja
      4. kuluttajansuojalain (38/1978 muutoksineen) mukaiset vialliset tuotteet.
    3. Lukuun ottamatta tässä mainittuja tapauksia ja sovellettavan lain sallimissa rajoissa, suljemme pois kaikki muut vakuutukset, takuut ja ehdot. 
    4. Ellei yllä olevasta kohdasta 10.1 muuta johdu, meidän kokonaisvastuumme sinulle aiheutuvista kaikista näihin Yleisiin ehtoihin liittyvistä vahingoista (riippumatta niiden aiheuttamistavasta) ei missään olosuhteissa ylitä 100 % Kiinteähintaisesta Korjauksesta maksetuista tai maksettavista maksuista.

11. MUUT EHDOT

    1. Jos tuomioistuin tai muu toimivaltainen viranomainen toteaa jonkin näiden Yleisten ehtojen säännöksen pätemättömäksi, laittomaksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseisen säännöksen tai sen osan ei katsota tarvittavassa laajuudessa olevan osa näitä Yleisiä ehtoja ja tämä ei vaikuta näiden Yleisten ehtojen muiden säännösten pätevyyteen ja täytäntöönpanokelpoisuuteen.
    2. Näitä Yleisiä ehtoja sovelletaan 1.10.2023 jälkeen tehtyihin Kiinteähintaisia Korjauksia koskeviin tilauksiin.
    3. Näihin Yleisiin ehtoihin sovelletaan yksinomaan Suomen lakia.